صنایع و معدن مازندران

» نظارت مکانیزه بر عملکرد اتوبوسرانی شیراز

سلام خدمت مخاطبين سایت صنایع و معدن مازندران اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

مطالعات خط یک تراموا تا بهمن تکمیل می‌شود

گروه استان‌ها: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد با هدف بهبود کیفیت خدمت‌رسانی سامانه حمل‌ونقل اتوبوس درون‌شهری، در ۲ ماه آینده نظارت مکانیزه بر عملکرد این سامانه آغاز شده و به‌تدریج فراگیر خواهد شد.

به گزارش صمت از استان فارس، مجتبی زوربخش در یک کنفرانس خبری ضمن اشاره به اضافه شدن ۱۸۵ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز گفت: تامین و اضافه شدن اتوبوس‌های جدید و نوسازی ناوگان بخشی از تلاش برای بهبود خدمت‌رسانی است و برای اینکه سامانه عملکرد مناسبی داشته باشد، نیازمند زیرساخت هستیم. او با تصریح اینکه نوسازی ناوگان هدف نهایی از خدمت‌رسانی بخش حمل‌ونقل درون‌شهری را تامین نمی‌کند، گفت: مکانیزه کردن نظارت بر سامانه حمل‌ونقل، یکی از زیرساخت‌ها به‌شمار می‌رود و در این راستا سامانه‌های ناوبری روی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نصب شده است. زوربخش گفت: بهره‌گیری از این سامانه نیازمند تغییر در نحوه مدیریت و معماری سامانه خواهد بود اما پیش‌بینی می‌کنیم کمتر از ۲ ماه دیگر، نظارت مکانیزه بر این بخش از سامانه حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز آغاز شود. او با اشاره به اینکه طراحی و فعال‌سازی آژانس‌های دوچرخه همچنان از موارد موردنظر مدیریت شهری شیراز است، گفت: برای فعالیت این آژانس‌ها بیش از ۳۳ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق مختلف شیراز پیش‌بینی و ترسیم شده است. به‌طورحتم هسته مرکزی شهر نیز در این روند موردنظر بوده و امیدواریم براساس مطالعات انجام شده، در محور خیابان زند و محدوده زندیه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مسیرهای دوچرخه‌سواری اجرایی شود. زوربخش همچنین از تلاش برای طراحی اپلیکیشن برای تاکسی‌های درون‌شهری شیراز خبر داد و با بیان اینکه فراخوانی برای طراحی این نرم‌افزار انجام شده است، گفت: اگر تاکسیرانی در کلانشهر شیراز قرار باشد به جایگاه مناسبی برسد، باید تمام فعالان این بخش به سامانه برخط اپلیکیشن تاکسی متصل باشند. او در پاسخ به علت کاهش تعداد تاکسی‌ها در شیراز در ۲ سال گذشته گفت: این موضوع از موارد مورد انتقاد ما نیز بوده است. شاید مهم‌ترین دلیل ریزش تعداد تاکسی‌ها، نبود نرم‌افزار مناسب و اعمال نشدن سیاست‌های تشویقی برای دارندگان تاکسی باشد. به همین دلیل برخی از دارندگان تاکسی‌ ترجیح داده‌اند که تاکسی خود را فروخته و با سواری شخصی اقدام به جابه‌جایی مسافر کنند و دردسر کمتری هم داشته باشند. زوربخش با تصریح اینکه شهرداری شیراز به دنبال احیای انگیزه کاری تاکسی‌داران است، طراحی اپلیکیشن تاکسی را نیز در این راستا ارزیابی و خاطرنشان کرد: در شهر مسافر تاکسی وجود دارد. باید ناوگان را به سمت مطلوبی سوق دهیم که مردم، تاکسی را در بخش‌های مختلف تاکسی گردشی، تلفنی، فرودگاه و… به دیگر موارد موازی ترجیح دهند. معاون شهرداری شیراز در پاسخ به پرسشی پیرامون راه‌اندازی تراموا گفت: مطالعات برای اجرای تراموا در شیراز با استفاده از مشاوران داخلی و خارجی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان بهمن تکمیل شود. زوربخش با بیان اینکه اجرایی شدن تراموا، موضوعی سهل‌الوصول به‌شمار می‌رود، تاثیر تحریم‌ها بر انجام این پروژه حمل‌ونقل شهری را چندان زیاد ندانست و گفت: برای اجرای تراموا نیازمند حفر بستری ۸۰ سانتی‌متری در طول مسیر هستیم ازاین‌رو نیاز به جابه‌جایی بعضی تاسیسات شهری خواهد بود.
 او ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین هزینه ساخت تراموا در مقایسه با مترو یک پانزدهم ارزیابی می‌شود، مدت زمان اجرای طرح نیز به همین میزان تناسب دارد. ازاین‌رو اگر همراهی مطلوبی که از سوی شورای شهر شیراز وجود دارد تداوم داشته باشد، با توجه به نظر مساعد شهردار محترم زمان اجرا طولانی نخواهد بود.
 زوربخش از مطالعه ۲ مسیر برای اجرای تراموا در شیراز خبر داد و با تصریح اینکه در این پروژه مناطق کمتر برخوردار و محیط‌های گردشگری موردتوجه بوده است، گفت: در مطالعات نسبت ۳۰ به ۷۰ درنظر گرفته شده است، به‌طوری‌که ۳۰ درصد از ظرفیت به محیط‌های گردشگری و ۷۰ درصد به مناطق کمتر برخوردار شهری اختصاص خواهد یافت. او با تصریح اینکه مسیرها هنوز نهایی نشده است، گفت: براساس مطالعات، محدوده مجموعه زندیه، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، میدان شاهزاده قاسم تا ورزشگاه پارس در میانرود موردنظر بوده است. زوربخش تاکید کرد تراموا به عنوان یک فیدر یا تغذیه‌کننده خطوط مترو مدنظر قرار دارد ازاین‌رو اجرای این پروژه به موازات خطوط مترو نبوده بلکه سایر بخش‌ها را پوشش خواهد داد.
معاون شهرداری شیراز در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت مطالعات جامع ترافیک شهر شیراز نیز گفت: شهرداری از خروجی‌های مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شیراز بهره برده و مطالعات تراموا یا خط دوم مترو، بر بستر مطالعات جامع انجام شده است. او هدف از اجرای طرح مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شیراز را بازنگری، مرور و بروزرسانی مطالعات انجام شده ازسوی دانشگاه شریف دانست و گفت: تفاهمنامه این مطالعات که به درخواست شورا و شهرداری شیراز و ازسوی دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه‌های این شهر اجرایی شد، ۲۷ شهریور ۹۶ به پایان رسید و پس از آن با نظر مساعد شهردار و موافقت شورای شهر، تا پایان امسال تمدید شده است. زوربخش گفت: مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز هم‌اکنون ۷۲ درصد پیشرفت دارد و بیش‌از ۲۷ جلد از نتایج این مطالعات به شهرداری تحویل شده است.
 او همچنین از پیش‌بینی ۲ خط اتوبوس بی‌آر تی در شیراز خبر داد و گفت: این شیوه حمل‌ونقل درون‌شهری در قالب ۲ خط و در مجموع به طول ۲۸ کیلومتر با استفاده از حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس اجرایی خواهد شد و مطالعات آن آغاز شده است. زوربخش خاطرنشان کرد: خط نخست به طول ۱۷ کیلومتر و از مسیر ایستگاه شاهد تا پایان شهید ضیایی‌زاده در شمالغرب شیراز و خط دوم از میدان احسان تا پایانه اتوبوسرانی استقلال (باسکول نادر) به طول ۱۱ کیلومتر پیش‌بینی شده است.


شما مخاطبين عزيز سايت صنایع و معدن مازندران از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت صنایع و معدن مازندران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.