صنایع و معدن مازندران

» فروش ۵۰ میلیارد تومانی سینماها در فصل تابستان

سلام خدمت مخاطبين سایت صنایع و معدن مازندران اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

کدخبر: ۳۳۳۱۶

اکران تابستانه سینمای امسال با جام جهانی فوتبال آغاز و پایانش با ماه محرم مصادف شد.

برخی سینماگران معتقدند اکران سه‌ماهه دوم سال باوجود پخش بازی‌های جام جهانی هیجان پیدا کرد و تنوع ژانری خوبی داشتیم اما در شهریور با کاهش محسوس فروش روبه‌رو شدیم.
به گزارش صمت، باوجود آنکه فروش فیلم‌ها در فصل تابستان به‌طور مساوی در میان آثار روی پرده تقسیم نشد و سهم یک فیلم در فروش خوب تابستان بیشتر از بقیه بود؛ تابستان ۹۷ با فروش ۵۰ میلیارد تومانی سینمای ایران باز هم چراغ سینماها روشن ماند و سینماداران به روزهای سرد نیمه دوم سال فکر می‌کنند تا بتوانند باز هم چراغ سینماهای خود را با فیلم‌های اکران شده روشن نگه دارند. فیلم‌هایی که در فصل تابستان امسال روی پرده نقره‌ای سینماها رفتند تا حدودی توانستند با تنوع در ژانر و موضوع مخاطبان گوناگونی را با سلیقه‌های گوناگون به سمت سینما بکشانند اما همچنان از نظر فروش فیلم‌های کمدی با فاصله زیادی از دیگر ژانرها در صدر جدول قرار دارند. البته فیلم‌های کودک و نوجوان، اجتماعی و دفاع مقدسی هم با استقبال مناسبی روبه‌رو شدند.
محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه امسال تابستان خوبی داشتیم و با آمدن فیلم سینمایی «هزارپا» تغییرات مثبتی در فروش سینما ایجاد شد، بیان کرد: تابستان امسال توانستیم مخاطبان زیادی را جذب سینما کنیم و این یکی از ویژگی‌های مثبت این فصل بود. در این فصل ژانرهای گوناگونی روی پرده سینما رفتند که در واقع به همین دلیل توانستیم مخاطبان مختلفی را با سلیقه‌های گوناگون به سمت سینما بکشانیم.
او درباره اکران فیلم‌های کودک و نوجوان نیز توضیح داد: فیلمسازان ترجیح می‌دهند آثاری که برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته می‌شود را در فصلی که مدرسه‌ها باز هستند اکران کنند اما به‌نظر می‌رسد فیلم‌ها زمانی بهتر دیده می‌شوند که علاوه بر کودکان همه اعضای خانواده، اوقات فراغت بیشتری دارند و می‌توانند با هم به تماشای فیلم بنشینند. البته باید گفت تنظیم بازار اکران مهم است، اما اینکه از فیلمی استقبال شود یا نه به این برنمی‌گردد که چه زمانی روی پرده برود.
اشرفی ادامه داد: تابستان امسال علاوه بر بالا رفتن میانگین فروش سینماها شاهد افزایش مخاطب هم بودیم و می‌توانیم بگوییم افزایش آمار فروش فقط به‌دلیل افزایش نرخ بلیت سینماها نبوده و افزایش مخاطب هم داشتیم. پیش‌بینی می‌کنم ۶ ماه دوم سال هم شرایط خوبی داشته باشیم.
باتوجه به اینکه اکران تابستانه امسال با جام جهانی فوتبال آغاز شد، اشرفی درباره تاثیر این رویداد بر سینماها گفت: پخش بازی‌های جام جهانی در سالن‌های سینماها تاثیر خوبی بر سینمای ایران داشت و توانست تحول و هیجان فوتبال را به سینما هم وارد کند.
این سینمادار در پایان با انتقاد از اینکه تا زمانی که یک فیلم مخاطب دارد باید بتواند روی پرده بماند، گفت: در همان ۲ یا ۳ هفته نخست اکران یک فیلم، می‌توان متوجه شد که آن اثر چه میزان مخاطب را به خود جلب خواهد کرد و فیلمی که ضعیف باشد، نباید اکرانش ادامه پیدا کند و این تفاوت فروش بین فیلم‌های سینمایی هم به توانایی فیلم برمی‌گردد. ما تمام تلاش‌مان را بر این می‌گذاریم که مخاطب به سینما بیاید اما نمی‌توان مردم را به اجبار پای دیدن یک فیلم نشاند.
فیاض پارسیان که مدیریت پخش سیمای مهر را برعهده دارد، درباره گیشه تابستان سینمای ایران گفت: اگر «هزارپا» در چرخه اکران تابستان امسال نبود به‌طورقطع اتفاق ویژه‌ای برای گیشه سینما نمی‌افتاد. توقع ما از بسیاری از فیلم‌های اکران شده بیشتر بود؛ بنابراین می‌توانم بگویم گیشه تابستان امسال رضایت‌بخش نبود، به‌ویژه برای فیلم‌های اجتماعی. حتی فیلم‌های کودک هم می‌توانستند بهتر بدرخشند اما این اتفاق نیفتاد.
او با تاکید بر اینکه سینمای ما متاثر از وضعیت اقتصادی جامعه شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت، گفت: پیش‌بینی می‌شد رکوردشکنی‌های بیشتری برای فیلم‌ها اتفاق بیفتد اما گاهی من خودم هم برای رفتن به سینما با مشکل روبه‌رو می‌شوم و ترجیح می‌دهم آثار را به صورت CD یا VOD ببینم.
وی با اشاره به اینکه تابستان امسال تنوع ژانری خوبی روی پرده داشتیم، اظهار کرد: اگر نظارت درستی روی سانس‌بندی‌های فیلم‌ها انجام می‌شد میزان فروش بین آثار سینمایی متعادل‌تر می‌شد.
سعید خانی از دیگر پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی با تاکید بر اینکه اکران تابستانی امسال با جام جهانی فوتبال مصادف شد، توضیح داد: جام جهانی فوتبال تا حدودی باعث افت فروش در سینماها شد اما اکران «هزارپا» توانست جور این کاهش فروش را بکشد.
او ادامه داد: شرایط اکران فیلم در شهریور اصلا خوب نبود و شورای صنفی نمایش باید برای آن فکر مناسبی می‌کرد، زیرا دهه پایانی شهریور با دهه نخست محرم مقارن شده است؛ بنابراین پخش‌کنندگان سینمایی تمایلی برای اکران فیلم‌شان در این ماه نداشتند اما شورای صنفی می‌توانست با تمهیداتی از افت محسوس فروش در این ماه جلوگیری کند.
خانی با تاکید بر اینکه باوجود تنوع ژانر در این ماه همچنان ژانر کمدی پرفروش بوده، گفت: امیدوارم در مهر و ۶ ماه دوم با استقبال خوبی روبه‌رو شویم. ما نسبت به تابستان سال گذشته غیر از شهریور شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و به‌دلیل بهره‌برداری از چندین پردیس سینمایی توانستیم افزایش مخاطب هم داشته باشیم اما به‌طور‌قطع این سالن‌های جدید نیاز مبرمی به محتوای مناسب هم دارند.

 


شما مخاطبين عزيز سايت صنایع و معدن مازندران از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت صنایع و معدن مازندران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.