صنایع و معدن مازندران

» برندسازی، محور نخستین نشست تشکل‌های اقتصادی اصفهان

سلام خدمت مخاطبين سایت صنایع و معدن مازندران اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

کدخبر: ۳۳۱۰۱

بهروز راعی: نخستین نشست تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان با محوریت برندسازی و صادرات کالا با حضور هیات مدیره تشکل‌ها، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رئیسان اتاق‌های تعاون و اصناف در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش صمت از اصفهان، رئیس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان در راه‌اندازی تشکل‌های اقتصادی ایران دارای پیشنیه طولانی است و بسیاری از تشکل‌های کشوری از این استان منشأ گرفته‌اند.
محسن پورسینا با اشاره به هم‌افزایی و همراهی ۳ اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون استان اصفهان گفت: ۳ اتاق در استان اصفهان همواره هماهنگ و متحد فعالیت می‌کنند و برگزاری مشترک آیین روز ۲۲ مرداد به‌عنوان روز تشکل‌ها یکی از پیامدهای این همراهی است.
وی با اشاره به رونمایی از برند شهری اصفهان ازسوی معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: برند شهری اصفهان می‌تواند در رونق فضای کسب و کار استان نقش بسزایی داشته باشد.

پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و مسئولان
حبیب‌الله بهرامی، رئیس اتاق تعاون استان اصفهان در این نشست گفت: تشکل‌ها پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی ومسئولان‌ هستند و مسئولان باید ارزش این ارتباط را بیش از پیش حفظ کنند.
وی به نقش کلیدی تشکل‌های اقتصادی در تصمیم‌سازی‌های مسئولان دولتی و مجلس اشاره کرد و گفت: هرجا که دولت از نظر تشکل‌های اقتصادی برای تصمیم‌سازی بهره گرفت نتیجه مثبتی داشت.
بهرامی افزود: در نوسان‌های تازه ارزی دولت به نظرات بخش خصوصی توجه نکرد و نتیجه آن را شاهد بودیم. وی از پیگیری تشکیل مجمع تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان شامل اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف خبر داد و گفت: همراهی تشکل‌های اقتصادی و هم‌صدایی آنها می‌تواند دستاوردهای خوبی برای فضای اقتصادی استان و کشور داشته باشد.

به بخش خصوصی و تشکل‌ها اعتماد کنید
رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در این نشست گفت: به‌دلیل اقتصاد دولتی همواره دولت به‌عنوان پدر در عرصه اقتصادی نقش ایفا می‌کند؛ پدری که به فرزند امکان فعالیت و توانمند شدن را نمی‌دهد.
وی با اشاره به نوسان‌های تازه ارزی در کشور گفت: دولت بدون توجه به نظرات بخش خصوصی دست به آزمون و خطا در این بازار حساس زد و نتیجه آن را امروز در فضای اقتصادی شاهد هستیم.
وی تاکید کرد: نوسان‌های ارزی همه بخش‌ها از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را با بحران روبه‌رو کرد، این در حالی است که هشدارها از سوی بخش خصوصی به دولت داده شده بود.
جهانگیری از دولت خواست برای توانمند شدن بخش خصوصی کشور قسمتی از وظایف را به این بخش تفویض کند تا تشکل‌های اقتصادی برای خود تصمیم منطقی و اثربخش بگیرند.

برندسازی شهری
محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: پروژه برند شهری اصفهان به همت اتاق بازرگانی اصفهان و همراهی استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد استان رونمایی شد.
وی اضافه کرد: رونمایی از برند شهری اصفهان برای نخستین بار در ایران انجام شد و امیدواریم با همراهی بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی نتایج آن برای بخش‌های گوناگون جامعه ملموس شود.
وی افزود: برندسازی شهری یکی از مهم‌ترین مولفه صنعت گردشگری است و برای توسعه این صنعت و رونق فضای کسب‌وکار در لایه‌های گوناگون جامعه به این پدیده بیش از پیش نیاز داریم.

عامل موفقیت در پویایی تشکل‌ها
محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان دارای ۱۲۰ تشکل کارفرمایی و ۴۲۰ تشکل کارگری است.
وی به ظرفیت بین‌المللی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و گفت: سازمان بین‌المللی کار هر سال اجلاسی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از سراسر جهان برگزار می‌کند که تشکل‌های استان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی ایجاد کارگروه‌های تخصصی تشکل‌ها را عامل موفقیت در پویایی این تشکل‌ها برشمرد و گفت: داوری و حل اختلاف یکی از کارکردهای مهم تشکل‌های اقتصادی استان است که در نوع خود در کشور کم‌نظیر است.
نیرومند ضعف کار تیمی، تفکر امتیاز‌گیری، تکروی به جای جمع‌گرایی و تعدد تشکل را آفت فعالیت تشکلی در استان اصفهان برشمرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: سه‌جانبه‌گرایی در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با اداره کار می‌تواند نمونه موفقیت‌آمیز همگرایی بخش دولتی و خصوصی در یک کار تیمی باشد.

در برندسازی عقب‌تر از رقیبان بین‌المللی هستیم
وحید خدری‌کیا، مشاور اتاق بازرگانی ایران در این نشست با اشاره به اهمیت برندسازی در صادرات کالا گفت: متاسفانه شرکت‌های ایرانی در برندسازی بسیار عقب‌تر از رقیبان بین‌المللی ‌هستند.
وی افزود: باوجود اینکه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان به‌شمار می‌آید، از داشتن یک برند معتبر مانند شل و «بی‌.پی» محروم است. مصداق این موضوع در تولید زعفران، پسته و فرش نیز به‌چشم می‌خورد و باوجود اینکه تولیدکننده اول جهان در این محصولات هستیم از داشتن برند معتبر بین‌المللی محرومیم. مشاور اتاق بازرگانی ایران نخستین گام در صادرات بلندمدت کالاهای ایرانی را برندسازی برشمرد و گفت: متاسفانه اقتصاد ایران برمبنای خام‌فروشی بنا نهاده شده و برای تولید محصولات با ارزش افزوده باید تلاش بیشتری در برندسازی انجام داد. در پایان این نشست از اتاق‌های تعاون و اصناف، کانون کارفرمایان و ۱۴ تشکل اقتصادی استان اصفهان قدردانی شد.

 


شما مخاطبين عزيز سايت صنایع و معدن مازندران از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت صنایع و معدن مازندران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.