صنایع و معدن مازندران

» ارائه خدمات به صاحبان خودرو با هدف کاهش آسیب‌

سلام خدمت مخاطبين سایت صنایع و معدن مازندران اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

در ارزیابی ریسک و تعیین خسارت از سوی شرکت سامان‌نگار ایرانیان مطرح شد

فاطمه امیر احمدی: در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از سوی شرکت‌های گوناگون ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث مربوط به خودرو همچنان پر مخاطب‌ترین نوع بیمه است.

بدون تردید یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این نوع بیمه‌نامه است. در پوشش بیمه شخص ثالث، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه‌گذار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمه‌گر و شخص ثالث فرد زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه است. به‌عنوان نمونه، در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارد شده به اموال تمامی افراد زیان‌دیده، زیرپوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. راننده مقصر نیز زیر پوشش بیمه حوادث راننده است، با این تفاوت که بیمه حوادث راننده تنها خسارت‌های جانی را پوشش می‌دهد و در برابر خسارت‌های مالی مسئولیتی ندارد.
بیمه شخص ثالث را تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند و شرایط مالی آنها کمابیش یکسان است. تفاوت در کیفیت ارائه خدمات مربوط به این بیمه است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر میزان رضایت بیمه‌گذار داشته باشد.
در این‌باره تعیین میزان خسارت از دیگر موضوع‌هایی است که از سوی برخی شرکت‌های خدمات‌دهی داخلی انجام می‌شود. در این شماره صمت با نیلوفر معتمد، قائم‌مقام شرکت سامان‌نگار ایرانیان فعال در ارزیابی ریسک و تعیین خسارت با مجوز رسمی از بیمه مرکزی ایران، گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

شرکت سامان‌نگار ایرانیان کار خود را از چه سالی آغاز کرده است و در حوزه تعیین خسارت بیمه‌ خودرو چه اهدافی را دنبال می‌کند؟
شرکت سامان‌نگار ایرانیان از سال۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد. به‌طور معمول، شروع هر فعالیتی با اهداف ویژه‌ای همراه خواهد بود که در این ‌زمینه در بخش اتومبیل سازماندهی نیروهای کارآمد، رفع موانع، کاهش زمان اجرای فرآیند و نیز ارائه خدمات به مشتریان است؛ به‌طوری که پرونده‌های کامل این بخش حداکثر تا ساعت ۸شب همان روز به کارفرما ارسال و حداکثر در ۱۲ساعت کاری به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.
ممیزی برای تعیین سطح دانش فنی نیروهای کارشناسی و اداری و اهتمام در آموزش و ارتقای دانش فنی نیروها در راستای افزایش کیفیت خدمات‌دهی از جمله اهداف‌ دیگری است که از سوی این شرکت خدماتی دنبال می‌شود.
افزایش ظرفیت پذیرش در بیمه‌های البرز، رازی و پاسارگاد و نیز ورود به بازارهای جدید از طریق شبکه فروش و بازاریابی و ارتباط موثر با نمایندگان از دیگر اهداف تعریف شده در چارت سازمانی این شرکت است.
برندسازی در ظاهر شعب، پوشش کارشناسان و افزایش اتومبیل‌های آرم ثابت تیبا سفید چهارمین هدف شرکت سامان‌نگار ایرانیان است.
همچنین افزایش پورتفوی (سبد دارایی‌ها) ۲۰درصدی در اتومبیل، افزایش پورتفوی ۵۰درصدی در حوزه اموال، ویترین‌سازی تهران بزرگ از نظر سرعت عمل و ظاهر، تاسیس واحد مشتریان و شکایات و انتقادات، طراحی باشگاه مشتریان و خدمات دیگر، دو نوبته کردن خدمات تا ساعت۲۱ شب در تمامی شعب کشور، ایجاد واحد حقوقی و خدمات رفاهی برای کارکنان شرکت و ایجاد واحدهای تعمیرگاهی VIP در تمامی مراکز استان‌ها در سراسر کشور از جمله اهداف دیگری است که در این شرکت با جدیت دنبال می‌شود.

گستردگی فعالیت این شرکت در کشور چقدر است؟ آیا در استان‌های ویژه‌ای فعالیت دارد یا خدمات‌دهی آن سراسری است؟
 این شرکت در سراسر کشور با ۴۵شعبه و باجه و بیش از ۵۷۰کارشناس و نیروی‌کار در حوزه‌های کارشناسی خودرو، اداری، پشتیبانی و مالی و… فعالیت دارد و سعی شده در بسیاری از استان‌های پهناور به منظور تسهیل در دسترسی به خدمات بیمه مانند استان‌های مازندران، گیلان، فارس و تهران دفاتر و شعبه‌های گوناگونی در شهرستان‌های این استان‌ها و خود شهر تهران تاسیس شود. به‌عنوان مثال، در فارس شهرهای شیراز و لار، در تهران بزرگ ورامین و رودهن، در استان البرز هشتگرد و در تمامی شهرستان‌های استان مازندران شعب و کارشناسان ما استقرار یافته است.

خدماتی که این شرکت در حوزه خودرو می‌تواند به صاحبان خودرو ارائه دهد، شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟
ارزیابی سلامت و کارشناسی برای تعیین قسمت‌های آسیب‌دیده جزو نخستین خدماتی است که سامان‌نگار ایرانیان به صاحبان خودرو ارائه می‌دهد. ارزیابی خسارت و تعیین میزان خسارت قابل جبران از دیگر خدماتی است که ارائه می‌شود. همچنین تشکیل پرونده و ارجاع به بیمه‌گر برای پرداخت خسارت و انطباق شرایط بیمه‌نامه از دیگر خدمات‌شرکت ما است.

اگر صاحبان خودرو بخواهند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و از نظر کارشناسان این مرکز در بحث بیمه و خسارت کمک بگیرند، چه راه‌های ارتباطی وجود دارد؟
در این زمینه خط ۵ رقمی ۸۴۳۲۵ – ۰۲۱(مرکز تماس سراسری) راه‌اندازی شده است. ارتباط‌گیری مجازی از طریق شبکه‌های تلگرام و واتس‌آپ نیز از دیگر راه‌های ارتباطی مشتریان با این شرکت خدمات‌دهی است. همچنین سایت مجموعه ما به نشانیsamannegar.ir از دیگر بسترهایی است که صاحبان خودرو می‌توانند با این مرکز ارتباط داشته باشند. مراجعه و تماس با تمامی شعب سراسر کشور که تلفن‌های آنها در سایت آورده شده از دیگر راه‌های ارتباطی تعریف شده است.

با توجه به تجربه‌ای که این شرکت دارد بیشترین خلأ در حوزه بیمه خودرو و صاحبان آن مربوط به چه مواردی است و چه پیشنهادی برای رفع این چالش‌ها دارید؟
ناآشنایی با فرآیند تعمیرات، تامین قطعه و رتبه‌بندی نشدن تعمیرگاه‌های غیرمجاز یکی از خلأهای در حوزه خودرو است. ناآشنایی با شرایط بیمه‌نامه و الحاقات آن در این حوزه از دیگر چالش‌ها بوده که نیاز به اطلاع‌رسانی است. از دیگر خلأهایی که در این‌باره می‌توان به آن اشاره کرد، اطلاع‌رسانی نکردن شرکت‌های بیمه در زمینه امکانات واحد‌های سیار است.

اگر بخواهیم به‌طور کلان‌تر به موضوع بیمه و تعیین خسارت‌های خودروها نگاه کنیم، در این‌باره چه اتفاق‌هایی درکشورهای صنعتی برای راحتی مصرف‌کنندگان خودرو افتاده است؟
در کشورهای صنعتی، بحث خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و امکان جایگزینی با نرخ بین‌المللی فراهم است. در دسترس بودن خدمات، نگهداری و تعمیرات استاندارد که باتوجه به عمر مفید خودرو‌ها و براساس استانداردها انجام می‌شود از دیگر اقدام‌هایی است که در کشورهای صاحب فناوری خودرو در حال انجام است. شرایط اقلیمی و بومی در جای جای کشور بر اجرت و نرخ قطعات تاثیر‌گذار نیست. از سوی دیگر، شرکت‌های بیمه نسبت‌به برون‌سپاری مقاومت نمی‌کنند و حتی از آن حمایت هم می‌کنند و نیز سامانه‌‌های خدماتی بسیار متنوعی برای جایگزین خودروهای فرسوده با نو وجود دارد.


شما مخاطبين عزيز سايت صنایع و معدن مازندران از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت صنایع و معدن مازندران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.